5 Kasım 2012 Pazartesi

KUMARBAZ



Avuçlarımda birer cm3 lük iki çukur var. Olasılıklarını sevdiğimin dünyası, tabağıma itelemiş bu artığı. Masaya tereddütsüz itiyorum pulları.Kaybetmekten korkmadığını kanıtlamadan, ne alabilirsin hayattan? Ah o pis, o baştan çıkaran yakışıklı kumarbaz.. Çarklar mantığın değirmeninden kazanmıyor yevmiyeyi.. O kolu tutup indireceksin aşağı, şıkır şıkır dökülsün istiyorsan hayaline köle olduğun her ne varsa..

Tavuk etinden pek hazetmesem de, ben o masaya hep lades umuduyla oturuyorum. İştahla rakip arıyorum olasızlıktan olasılık süzerek..Yeri geliyor sakladığım ne varsa herkeslerden, her bir kıymetlimi ellerine tutuşturuyorum, inancımın göz yaşına bakmadan.."Lades!" diye haykıran ben olayım diye..Hevesle buz gibi zemine çakacak bilek arıyorum, zamanın benimle işi bittiğinde alçıyla gezecek olansam da..


Zar atmadan oynayamıyorum pek çok oyunu.. Gözlerim havada asılı hep, oyunbaz ihtimallere dalmaktan.Kaybetmelerine küsemediğimin dünyası, yüzümde böyle bırakmış ders veren parmak izlerini. Sana baktığımı; mümkünse, seni gördüğümü sanarken, senin ihtimalini katlayıp bölerek, gözlerinle kumarın en onursuzunu oynayışım alışkanlıktan..


Ruhumda tefeci elleri gezinir hep. Kaybettiğim her oyunun borcunu, içimin de içine veresiye yazdırdığımdan..Belki önerecek başka da saklı hazinem olmadığından..Altı yüzü de eskiyip silinmiş o iki zardan başka ne bulacaklarsa artık, bırak, arayıp dursunlar..

Göğsümde birer cm3 lük iki çukur var. Her kaybedişimde, zarları öfkeyle kalbime bastırdığımdan...


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder