30 Eylül 2012 Pazar

HER İNSAN BİRAZ ŞİZOFRENmiDİR



Hediyeleri vardır yaşantıların,
inan bana açmak istemezsin,
ambalajı içindekilerden daha çok şey vaadeden..
Kılı kırk yarar,
umutsuzluktan heves çıkarmak istersin.
Oysa,
tüm hayaller gerçek olsa,
beyninin hayal kuran her yanını
hınçla ve iftiharla kesersin..

Meraklıdır,tezcanlıdır gün;
öyle ki, bitsin istemezsin.
Gözleri fırıl fırıl dolaşır bedeninde
senden "yarın" yaratmak için,
soyup soğana çevirirler;
hani bir yerlerine
zamansızlık giydiysen diye,
vakitsizlik takmışsan diye..
Telaşa örtündüysen diye..

Dilin kemiği de vardır
eti de,
kıkırdağı da,
gelmişi de,
geçmişi de...
Ama evet, dilin "dur"u yoktur
 "sus"u yoktur;
dansettikçe ağzının içinde
aklın büyümüş zannedersin,
sünnet olmuş erkek çocukları gibi
iki dakikada adam oldun zannedersin

Sen var ya sen,
hani her kimsen sen,
sen benden de betersin..
Çünkü mesela ben
bazen kabullenirim ki, gölgem kısalır,
bazen bilirim dilim çatallaşır,
bazen dikilsem de sırtım kamburlaşır;
çekilirim bir köşeye,
idealize soytarılarım
acımasızca kendim'le hesaplaşır.

Yok yok, ben de az değilim.
Ama hani her neysen sen,
sen benden betersin..
Ne bileyim..
Bir niyetin var senin..
Kötülerden hallice güzel...
Güzellerden görece iyi...
Sanma ki farkeden yok seni.
Herkes uyurken manikürlü tırnaklarını yediğini...
Ayna önünde, ve her gece
yüzündeki suni gülümseyişi
orta karar mendillerle sildiğini..



Mühim sanıyorsun da, değil işte..
O çok önemsediğin yaşantıların
süngüleri de vardır
sunguları gibi..
inan bana göğsünü deşsinler
istemezsin..
bir hıçkırık saplanır ki yüreğine,
kendini aynanla korkutsan, geçiremezsin.
Sen var ya sen,
hani akıl vermek gibi olmasın.
Ki zaten bende de pek yok gibi...
Neyse,
tanımasam da seviyorum senin gibileri;
zamana el-ense edenleri,
şahbaz gevezelikleri
ama güzel kardeşim,
gün saksıya,
gün perdeye,
gün gölgeye düşse de,
başlasa da hilalin valsi,
yine doğmadı mı hep?
Bir kez bile eşleşemeden kısırlaştırılmış bu döngüde,
sen daha neyin peşindesin?
anlıyorum,
bir ergen kadar asi,
topuk nasırı kadar isyankarsın
tamam hem aksisin;
biraz da olacağa el ver..
biraz da oluruna yol ver.
Seni sarsıp uyandırmak değil niyetim,
haşa..
Dediğim şu ki;
şu hallerinden biraz tedirginim
çünkü,
sen ben'sin
ama sanki,
yok gücenmece,
sanki sen benden de delisin...


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder