14 Kasım 2012 Çarşamba

UYKU'ya

kendi etrafımda nihayetsiz bir tur..
bir yüzüm tamamlanmış, bir yüzüm eksik..
döndüğüm kıble inat, taş duvar olmuş,
bir yönüm kuzey olmuş, güneyim eksik..

taklalar attırdığım paçalı med cezir..
bir yanım yükselmiş de bir yanım inmiş..
ve gamsız bakışları kadar mahrem
ve keskin
ve uzaktan beter
yaklaşmaktan bihaber
her yolu çıkmaz,
o virajı keskin..

suçu yüklediğim
garip hikayelerim..
bir gözüm muzip,
yaş kirpiğim teslim..
dar koridorlara
sürtünmüş omzum..
bir canım verasetli
bir canım  yetim..

zinhar sıvanmadım,
hücresi yok tenimde
her sözü kifayetli,
doza doymuş zehir..
ve müdanasız
ve tutanaksız
ve şahitsiz dilim,
bin sözcük var ucunda,
dokuzyüzdoksanı kilit.


her geceyi zifaf bilmiş,
duvağı kirli.
sanmış bu hep böyledir ,
bak, her sabah selim.
parlayıp apansız sönen
yıldızlar varmış, 
da ben ordan gam bulmadım;
güneş kırık beşik..


kendi etrafımda dönemediğim  bir tur..
bir yüzüm parçalanmış, bir yüzüm dirlik..
döndüğüm kıble zaten gölge oyunuymuş,
akrebe güvenmedim, yelkovan ezik..






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder